312019mei

Van pasje naar druppel

Morgen is het officieel zover: we zijn dan bij de receptie volledig overgestapt van een pasje naar een druppel! Huh, hoor ik u al zeggen. Dat hebben de afgelopen weken al velen voor u ook gedaan. De druppel is overigens een sleutelhanger.

Einde contract.

Ons contract met het kassasysteem wat wij al jaren gebruiken loopt op 1 juni af. Vorig jaar hebben we ons dus moeten beraden wat we hier mee gingen doen. Gaan we verder met deze partij, of bekijken we wat er nog meer op de markt is? Dat laatste hebben we dus gedaan. Aangezien we overgestapt zijn naar een ander zwemdiploma (het internationale EasySwim diploma), kon er bij de receptie ook nog wel een verandering bij. Wat bleek namelijk? Bij Easyswim waren ze verder aan het ontwikkelen en hebben ondertussen ook een kassasysteem op de markt gebracht. Het grote voordeel: hij is helemaal gericht op zwembaden en dus ook zwemlessen.

Eerste overgang.

De eerste klanten die iets van de overgang hebben gemerkt waren onze beweeglessers, baby/peuter/kleuter lessen en degenen die met een kortingskaart (abonnement/passe partout/12-badenkaart) bij ons komen zwemmen. Deze overgang is vrij soepel verlopen, ondanks dat natuurlijk alle gegevens van de kaart overgenomen moesten worden naar de druppel. Voor ons een weekje bikkelen achter een computerscherm, maar dan heb je ook wat. Uiteraard kom je dan gaandeweg ook zaken tegen die nog niet helemaal goed staan, of nog niet geregeld zijn. Vandaar dat we al vroeg “dubbel” zijn gaan draaien. Zowel het oude als nieuwe systeem heeft al die tijd bij de receptie gestaan. Op die manier konden we gewoon alles nog terug zoeken, mocht er iets bij de overgang verkeerd gegaan zijn.

Tweede overgang.

De tweede was de grootste groep: de zwemlessen. We waren ondertussen al wat meer gewend aan het nieuwe systeem en hadden er daarom voor gekozen om in de eerste week de pasjes in te laten leveren, deze op rustige tijdstippen over te zetten naar de druppel, en dan dus de week erop iedereen de druppel te geven. Deze transactie is nu bijna helemaal voltooit. Er zijn klanten die hier wel aan moeten wennen. We merken dat vooral als ipv mama ineens papa mee komt naar de zwemles bijvoorbeeld. “Wij zijn ons pasje vergeten”. Kijk nog maar eens goed in de tas, want waarschijnlijk ligt daar een “druppel” in. En jawel, druppel gevonden, verbaasde blikken van vader en het kind kan gaan zwemmen! (dat zou sowieso kunnen natuurlijk, want we kunnen iedereen gewoon opzoeken in het systeem, maar met druppel gaat dat 10x sneller).


Verandering.

De grootste verandering zit hem in het feit dat iedereen een persoonlijke pagina krijgt, waar hij/zij heel veel in kan regelen. In het vorige systeem kreeg ook iedereen een persoonlijke paging, maar kon je alleen bekijken hoe het met de vorderingen van je kind ging. Nu gaat dat nog steeds (vanaf september, want wij willen dit eerst helemaal goed inrichten en er geen haastklus van maken), maar je kunt op deze pagina nog veel meer. Je kunt een automatische incasso goedkeuren, je kunt via Ideal je zwemlessen vooraf betalen, je kunt zien wat voor evenementen wij de komende tijd hebben, je kunt je inschrijven voor een nieuwsbrief om altijd op de hoogte te zijn van het zwembad, je kunt je eigen gegevens veranderen, enz. Wat veel ouders ontzettend fijn vinden: je kunt je online afmelden voor een les en ook je inhaalles daar zelf plannen! Veel meer mogelijkheden dus voor onze klanten. Dit om het zwemmen nog aantrekkelijker te maken en sommige zaken zoals betalingen en afmeldingen nog eenvoudiger te maken. Zowel voor de klant als voor ons.

Oproep.

Mocht u nog een 12 badenkaart in het bezit hebben die nog geldig is en waar nog  “knippen” opzitten? Kom dan zo snel mogelijk even langs bij het zwembad. Wij kunnen uw kaart dan nog overzetten naar een druppel. En weet u wat? Kom dan ook maar gelijk even zwemmen, dat is namelijk gezond en zeer gezellig bij zwembad Den Ekkerman. 😉